Hoe kan ik in mijn router komen?

Ik wil graag weten hoe ik in de router van mijn WiFi kom via mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De truc is om op te zoeken wat het gateway-adres is van de verbinding van je laptop. Op Windows doe je dat als aangegeven in de bron.

Toegevoegd na 41 seconden:
Zie tweede bron voor Mac.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als eerst heb je je default gateway nodig, dit kun je vinden door CMD te openen en vervolgens ipconfig in te typen.
nu zullen er verschillende witte regels verschijnen, kijk wat er achter Default Gateway staat en typ dit in in de adresbalk in je browser.
nu zul je op het inlogscherm van je router komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt het ip-adres van de gateway nodig om in te vullen in de adresbalk van je webbrowser.

Open de cli en vul daar in (voor windows) "ipconfig /all" of (voor linux) "route -n"