Asus A3a laptop opgeschoond,webcam doet nu niets meer. Hoe los ik dit op?

De ingebouwde webcam is onvindbaar op mijn laptop. Als je skype wilt gebruiken staat er steeds u heeft geen webcam.
Weet iemand hoe ik de webcam weer kan inschakelen? bij systeembeheer gekeken onder apparaten maar daar komt de webcam niet meer in voor.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ga maar even op internet opzoek naar het programma "DriverEasy". Dat installeer je even laat 'm effetjes scannen en dan vind deze meesta de ontbrekendede driver wel.
Die download je even en installeert deze. Probleem opgelost !!!

Toegevoegd na 22 minuten:
Heb ook effetjes voor je gekeken. Belachelijk !!!
Probeer het maar eens op deze manier. .
Gooi "DriverEasy" maar in de strijd.
Op die manier heb ik ook een Asus A501 van nieuwe drivers voorzien.
Die driver is geeneens bij hun en op geen enkele site onder Asus A3a te downloaden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste kun je even zoeken naar de driver. Als je je pc zelf hebt opgeschoond dan heb je waarschijnlijk ook de driver verwijderd. Op zich geen probleem maar dan moet je wel even zoeken naar de fabrikant van de webcam. Vaak kan dit door het type PC/laptop op te geven op de site van de fabrikant.

De link naar de directe pagina van ASUS zelf: http://support.asus.com/Search.aspx?SLanguage=nl-nl&keyword=A3&ps=10&pn=1

Mocht het nou niet lukken zet dan even het specifieke partnummer neer (staat vaak onder de laptop)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
driver installeren op de site van uw pc/laptop merk