Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom valt mijn laptop alleen uit als de accu op 30 % is?

Hallo,

Ik heb mijn Asus N56V laptop al bijna 3 jaar en ik heb er tot nu toe niet echt veel problemen met de accu gehad. Sinds kort laad de laptop niet meer helemaal op tot 100% (maar tot 90 ongeveer). Als ik dan de laptop op batterij gebruik dan valt de laptop altijd pas uit als hij bij 30% is ongeveer. De laptop is dan denk ik niet overhit, want hij voelt niet warm aan en ik heb een laptop cooler. Zou iemand toevallig hiermee ervaring of oplossingen hebben? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nieuwe accu...?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Traditionele accu's bestaat uit een stuk of 6 to 9 (of meer) aaneengesloten herlaadbare batterijen, het is goed mogelijk dat 1 of meer van deze batterijen van jouw accu defect is. Met een accu van 3 jaar is dat ook niet gek, meestal na 2 jaar begint deze sneller leeg te lopen en kan tekenen van uitvallen vertonen.

Dit heeft verder niets met je laptop te maken, puur leeftijd. Overigens een laptop altijd aan de lader hebben werkt de accu levensduur ook tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding