Wat is precies de functie van een videokaart?

Ik ben bezig om een nieuwe geschikte laptop te vinden voor fotobewerking. Ik weet dat ik een geschikte videokaart moet hebben, maar ik heb geen idee wat het nou precies inhoud, kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Simpel gezegd is een video kaart welke de sturing verzorgt naar een beeldscherm. Voor fotobewerking is een stevige video kaart aanbevolen, maar is heel afhankelijk van je budget.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede videokaart heb je ook nodig voor gamen. Je kunt bijv. niet met een Battlefield 3 spelen met een super oude videokaart. Een goede videokaart telt mee voor goede prestaties, probeer dus een goede te vinden! Succes!