Waarom gaat LAN-kabel zo sloom aan op mijn laptop?

Als ik mijn LAN-Kabel in mijn aansluit op mijn laptop dan duurt het ongeveer 18 seconde voordat ik pas internet heb hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

De computer moet eerst het internet bevragen op adressen en verbindingen. Dat speelt zich geheel af zonder dat je het merkt, maar het moet wel gebeuren. Je moest eens weten hoeveel communicatie er overal tussen computers en mobieltjes achter de schermen afspeelt. Je zou er duizelig van worden. Vandaar dat het allemaal achter de schermen gebeurt.

Als je de lan-kabel inplugt zou je normaal op 2 à 3 seconden verbinding moeten hebben. Als dat bij jou 18 seconden duurt wil dat zeggen dat het door iets vertraagd wordt. Dat kan de laptop zelf zijn waarvan de netwerkkaart niet zo goed meer werkt of beschadigd is, of andere software die veel resources vraagt waardoor er minder overblijven om de netwerkverbinding tot stand te brengen. Het kan ook zijn dat de communicatie moeizaam verloopt omdat de kabel beschadigd is. Of aan de andere kant van de verbinding gaat het traag omdat je router en/of server teveel andere zaken te doen heeft. Bekijk de rest van het netwerkverkeer eens om te kijken of het dat niet te druk heeft en als je een (home)server hebt, kijk dan eens of deze niet met teveel andere zaken bezig is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100