2.5 jaar geleden heb ik een nieuwe hp-laptop gekocht. Deze geeft plotseling alleen nog zwart beeld. Wat nu?

De webshop bood 2 jaar garantie en wil mij dus niet verder helpen. Maar in de Nederlandse wet staat dat ik recht heb op een deugdelijk product. Ik vraag mij dus af of het deugdelijk is als een HP-laptop van 379,95 na 2,5 jaar enkel nog een zwart beeld geeft.

PS: Toen de laptop een klein half jaar was, is de hdd gecrasht. En is toen gerepareerd door de webshop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De hd heeft er niks mee te maken. Waarschijnlijk is je videokaart stuk. Dit is een chip die op het moederbord is gesoldeerd. Vervanging/Reparatie is heel duur, niet aan beginnen.

Een laptop in die prijsklasse heeft natuurlijk niet het beste van het beste. Bij de fabrikant HP hebben ze de letters "EL" wegbezuinigd!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met HP! En leg dit probleem aan hen voor, misschien heb je kans dat zij je wel willen helpen. De webshop is de tussen handel en die hebben gedaan wat zij moesten doen ( na een halfjaar zonder problemen de HD gerepareerd). En nu de garantie een half jaar verlopen is houd hun verantwoordelijkheid op. Ik heb zelf met HP goede ervaringen, dus nogmaals, neem direct met HP contact op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een nieuwe laptop kopen (of beter nog: geen nieuwe laptop kopen).

Waarschijnlijk is de verbinding met het scherm stuk. Dit laten herstellen zal meer kosten dan je oorspronkelijk voor de laptop hebt betaald.

Nee, het is niet verwonderlijk dat die laptop na 2,5 jaar al de geest geeft. Een laptop raakt nu eenmaal snel(ler) defect, dat is eigen aan een laptop die overal mee naartoe wordt genomen en een scherm heeft dat je dagelijks enkele malen open en dicht doet. Dat kan niet eeuwig blijven meegaan. Vandaar ook mijn advies, overweeg geen nieuwe laptop te kopen. Als je er echt 1 nodig hebt, koop dan een nieuwe, maar wees er zuinig op, dan gaat ie langer mee. Gebruik als alternatief zoveel mogelijk een (desktop-)pc die niet alleen krachtiger is, maar ook langer kan meegaan.