Past moederbord in pc-behuizing?

Wil me nieuwe pc-behuizing aanschaffen. Betreft de Arctic Silentium T2 ECO 80 met de volgende omschrijving: "Full ATX High Efficient Midi Tower Case" Moederbord is socket 775, merk Gigabyte, pcu: Intel Pentium 4 630 3000Mhz (15 x200).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
5.6K

Het beste antwoord

Als er 'Full ATX' bij staat, dan past het grootste moederbord erin. Je hebt namelijk ook nog 'Mini-ATX' en 'Micro-ATX'.
In een 'Full ATX' behuizing passen ze allemaal.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat past. Zoals Antwoordman al zegt past elk moederbord in een kast met 'full ATX' aanduiding.

Echter moet je ook kijken welke videokaarten(grafische kaarten) je toe wilt passen in je systeem. Tegenwoordig zijn er namelijk veel videokaarten die langer zijn dan het moederbord breed is en dus oversteken. Als je kast net te krap is dan past je mooie videokaart er dus niet in.
Ook geldt dit voor de processorkoeling. De processor zit niet op elk moederbord op dezelfde plek en ook niet elke koeling neemt evenveel ruimte in. Ook hier geldt dus dat sommige koelers over kunnen steken en de ene kast wel de ruimte daarvoor heeft en de andere niet.

Dus ja je moederbord past altijd. En nee niet alle extra's zullen altijd zomaar passen.