Computer start niet op bij het aanzetten en blijft blazen, waarom ?

windows 7 home premium, intel atom cpu 230 @ 1.60ghz 160ghz, 2gb ram.

10 jaar geleden
in: Hardware
3.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Komt er ook iets in beeld bij je beeldscherm?
SnakeEye
10 jaar geleden
Nope...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geeft de computer geluid bij het opstarten, gaan er lampjes branden?
Heb je recent hardware veranderingen aan gebracht?
Zitten alle stekkers er in?
Wordt de computer (te) warm?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is het merk van computer?
SnakeEye
10 jaar geleden
De computer geeft verder geen geluid, hij blaast alleen. Alleen het aanknop lichtje brandt. Alle stekkers zitten er in. Hij wordt niet warm. Computer merk is MSI.

Antwoorden (1)

Als eerste wordt het moederbord onder stroom gezet, daarna gaan de ventilatoren blazen, daarna gaat de BIOS chip zelf controles doen om te zien of er wel een CPU, geheugen en andere hardware aanwezig is en of deze aanspreekbaar zijn.
Het lijkt er op dat computer niet door de opstart test komt.
Let op piep geluidtjes en led lampjes die gaan branden. Wat doet de PC wel.