Ik heb een internetkabel en wil wifi, heb ik een modem of router nodig?

Ik zit op kamers en heb daar internet aansluiting dmv een kabel die doorgetrokken is. Ik wil graag wifi hebben ivm mijn ipod. Heb ik ook nog een modem nodig om dit om te zetten? Aangezien ik de internetkabel al heb (ik neem aan dat ie van een modem komt), of is een router genoeg? T gaat waarschijnlijk om een oude verbinding

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
7K

Het beste antwoord

In dit geval heb je een router nodig. Een router kan WiFi uitsturen en geeft je de mogelijkheid meer apparaten met kabels aan te sluiten (als je zeker weet dat je alleen WiFi wilt heb je aan een Wireless Access Point genoeg). Een modem hoort niet nodig te zijn, je hebt pas een modem nodig als je in plaats van een directe internetaansluiting alleen coax, glasvezel of een telefoonlijn binnen krijgt. Maar nogmaals, je hebt hier geen modem nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt af van het modem of het uitgerust is met een draadloze optie.

Een router kan de internetverbinding over meerdere apparaten verdelen. Maar sommige modems hebben ook een router ingebouwd. Wat voor modem is het?