Hoe krijg ik mijn externe harddisk alsnog geformatteerd?

Ik heb een externe harddisk (Samsung Mini 200gb) die rare kuren vertoont. Als ik hem in de pc doe, "ziet" de pc hem vaak niet en nu heb ik hem eindelijk met moeite kunnen openen. Hij geeft gewoon alle bestanden weer in de lijst maar als ik iets wil openen krijg ik de melding dat het er niet meer op staat. Bij eigenschappen staat: 92GB gebruikt, 93GB beschikbaar. Dan staat er toch wel degelijk iets op? Waarom krijg ik dan bij alle files die ik wil openen de melding dat het niet meer bestaat, beschadigd is etc.?

Formatteren lukt ook niet, ook niet met HP USB Disk Storage Format tool: There is no media in the specified device.

Als ik hem in mn dvdspeler doe, krijg ik ook de melding dat ie er niet in zit.

Ditzelfde heb ik ook gehad met een aantal usb-sticks die ik in de prullenbak heb moeten gooien. Hoe kan dit nou? Dit kost me gewoon veel geld!
En deze harddisk is nog maar weinig gebruikt.

Hoe red ik deze harddisk?

10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou je willen vragen om eerst de disk te scannen met SMART. http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm Mogelijk ligt de disk op sterven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de externe harddisk ook al eens op een andere pc/laptop geprobeerd ?? Ook je usb sticks geven een probleem. Wellicht is er een conflict met je usb aansluitingen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek het eerder in de USB aansluitingen. Het kan niet zo zijn dat je USB-sticks op de zelfde manier stuk zijn als je HD.

Antwoorden (1)

Start checkdisk op via de command line. Hierbij wordt de hdd gecontroleerd op defecte sectoren. Dit geeft een goede indicatie of de hard disk nog in gezonde staat
verkeerd.

Via command line kan je ook de disk formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sonaya
10 jaar geleden
Hoe en waar? In de opdrachtprompt? Checkdisk kent ie niet... Zal het wel fout doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd637756.aspx