Mijn huidige router heeft een slechte Wifi bereik. Wat adviseer jij mij een repeater kopen of mijn router (model: sitecom wl-341 v2 002) vervangen?

Zodra ik naast de modem/router in de woonkamer ga staan is de Wifi verbinding met mijn HP laptop (windows 8) perfect, maar 15 meter verderop in mijn kamer heb ik geen verbinding. Op mijn mobiele telefoon doet de Wifi het uitstekend in elke deel van het huis via dezelfde modem. En ook de wifi op mijn apple macbook doet het uitstekend in elk deel van het huis. Alleen de HP laptop heeft geen wifi verbinding zodra het iets te ver van de modem staat.

Mijn vraag is dus: Wat adviseer jij mij een repeater kopen of mijn router (model: sitecom wl-341 v2 002) vervangen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Toevoeging: Zou je eventueel ook een goede router of repeater kunnen adviseren die ik kan kopen? Mijn budget ligt ongeveer bij €50.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

Het probleem dat je hebt ligt veel meer bij je HP laptop dan aan je huidige router.
Die blijkt prima in orde anders zouden je andere apparaten (mobiel en je Macbook) ook verbindingsproblemen ondervinden bij een grotere afstand.

Kijk op de laptop de netwerkinstellingen eens na, en vernieuw deze zonodig door de bestaande ingestelde netwerkverbinding eerst te verwijderen en daarna de laptop opnieuw de netwerkverbinding te laten opzetten. Je zal dan wel opnieuw de beveiligingssleutel moeten invoeren.

Wat ook aan de hand kan zijn is, dat de netwerkkaart in de laptop kuren heeft of de drivers daarvan verouderd zijn. Het updaten van de drivers kan deze problemen oplossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nieuw gekocht wil niet zeggen dat het geleverde product dan 100% in orde is. Een bepaald onderdeel zoals de wifi netwerk device kan zeer wel onvoldoende presteren zonder dat de rest van de laptop daar hinder van ondervindt. Het kan zelfs zo zijn dat de ingebouwde wifi antenne slecht gemonteerd kan zitten of defect is. De meeste hardwaredrivers die door microsoft binnen zijn besturingssoftware gebruikt en worden voorgeinstalleerd zijn meestal verouderde versies.
Dit komt omdat de nieuw ontwikkelde software voornamelijk is gebaseerd op bestaande software waarvan microsoft licensies heeft. Hardwarefabrikanten ontwikkelen daarom steeds weer updates voor hun drivers om (bekende) problemen op te lossen die ontstaan zijn door bijv. een nieuw besturingssysteem zoals WIN8.
Is de verbinding altijd al zo slecht geweest? soms kan het resetten van de router dit probleem namelijk oplossen als het sinds kort is dat je zo'n kort bereik hebt. Ik heb ook wel is gehad dat ik zelfs op 5m afstand nog geen bereik had.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad de aan om de drivers te update en wifi router reseten en als het probleem er dan nog steeds is dan naar een hp dealer brengen en na laten kijken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet heel goed waar het probleem is , tegenwoordig zijn er veel draadloze netwerken en als drie of meerdere signalen samen inmengen(Inmenging in radiosignalen) dan verleest je veel van de kwaliteit.
De oplossing : ga naar uw router via uw internet browser (ik veronderstel dat u die manier kennen)
bij de draadloos setting zal u zien het woord (channel) of kanalen en u zal zien welke kanaal gebruikt uw router.
u kan gewoon de kanaal veranderen naar automatisch in dit geval uw router zal de beste kanaal kiezen.
stel u voor dan geen "automatisch" optie in uw router dan probeer paar keren uw kanaal te veranderen tot dat uw de beste kwaliteit krijgt.
Er zijn veel programma's om uw netwerk te analyseren als deze manier niet werkt dan zullen wij deze programma's gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heeft u ( of uw vrouw ,kind ..) een android gsm of tablet ? dan u mag deze app gebruiken
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer als u geen android heeft dan zal ik voor jou zoeken geen probleem.
zeg u maar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor windows
http://download.cnet.com/Wireless-Wizard/3000-18508_4-10735251.html?tag=mncol;2
maar ik wil iets zeggen u bent niet de enige die dat probleem heeft , het is ene van de nadelen van win8
gr.
Je kunt ook een usb versterker aanbrengen, mochten al de andere tips niet lukken. Er bestaan antennes die je in je USB poort kunt steken en waardoor je een veel betere ontvangst hebt. Ikzelf heb dit jaren gedaan, toen ik veel onderweg was en kon hiermee vaak gratis internetten, terwijl het hotel waar ik zat 15 Euro per dag vroeg. Binnen twee keer had ik het geld er al uit.
Deze kun je dan ook buiten je huis gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al een keer eerder antwoordt gegeven maar vermoedelijk niet overgekomen. Het probleem ligt vermoedelijk in je laptop, slechte interne antenne! ,Oplossingen: 1, ga terug naar de leverancier en laat hij de laptop onderzoeken of er een slechte antenne in zit. HP geeft altijd goede service op producten die in garantie vallen. 2, verwijder de verbinding (software matig) met het internet op je laptop. Zoek opnieuw verbinding met internet (modem), doe dit op de plaats waar je het slechtste ontvangst heb op dit moment! 3, schaf een repeater aan. Deze kan je bv in je slaapkamer plaatsen en je hebt dan op zeker goede ontvangst. Kosten rond de 50 euro. 4, en voor welke oplossing je ook kiest reset je modem ( netspanning van je modem voor een minuut of 3 afhalen ) start daarna je laptop weer op. Als geen van deze dingen werkt horen we het wel weer. Succes!