Als je twee videokaarten kiest wordt dat een buiten gebruik gesteld?

Ik ben van plan om 2 videokaarten erin doen. Om mijn fps nog meer omhoog te krijgen. Maar word mijn onboard videokaart dan niet buiten gebruik gesteld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je nou 2 videokaarten + de onboardkaart of 1 videokaart + onboard kaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 video kaart PCI-e andere onboard
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een pcie kaart er in doet wordt de onboard uiteschakelt.
Maar je pcie is toch veel sterker.
Je kan niet in sli of crossfire met een onboard gpu
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn onboard is veel sterker namelijk 1GB,
En mij PCI-e maar 512MB Maar ik heb hem getest voor dat ik de videokaart erin deed had ik rond de 100/120 FPS nu maar 60, en toen ik hem eruithaalde nog steeds 60, hoe krijg je dan hem weer terug naar 100/120 FPS
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kracht mag je nooit van de geheugen grootte afleiden. Er zijn zat 512MB videokaarten die gehakt maken van sommige 1GB videokaarten. Wat je beschrijft is niet echt normaal. Wat je misschien even moet doen is de driver verwijderen van de kaart die je ingeprikt hebt en even de driver van de onboardkaart up te daten.

Antwoorden (2)

Ja en dat is geen probleem. Een onboard kaart is meestal zo zwak dat het toch maar weinig effect heeft, maar wel weer kans op errors/problemen. Mogelijke irritatie voor minimale extra prestatie dus.

Toegevoegd na 58 seconden:
Bij sommige onboardvideokaart/dedicated videokaart combi's kan je beiden laten werken met speciale software/drivers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het kan, maar het moet wel van hetzelfde merk en ze moeten sli of crossfire hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij SLI moet het ook hetzelfde type zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, hoeft niet van hetzelfde merk te zijn. Bij SLI moet het wel dezelfde chip zijn. Dus een Asus GTX 470 kan je met een Sapphire GTX 470 mixen. Een Asus GTX 470 kan je niet met een Asus GTX 480 mixen. AMD gebaseerde chips kan je merk en chip mixen (maar ook niet alles). Als je met merk AMD / Nvidia bedoelt heb je wel gelijk. De vrager bedoelde eigenlijk wat anders. Zie reacties.