Mijn laptop gaat steeds zomaar uit, wat nu?

Aan het begin bij het opstarten wordt wel gezegd dat de capaciteit van het geheugen erg laag is en dat er dus weinig opslagruimte meer is. Ik heb geprobeerd de externe harde schijf van mijn moeder aan te sluiten maar dat helpt niet.
Ik heb redelijk wat films (stuk of 20) op de laptop staan, maar ook veel weggegooid.
Verder wordt de laptop niet heet, aangezien ik zo'n koeler met ventilator heb om de laptop af te koelen.
Wat kan het zijn en vooral wat kan ik eraan doen? Ik heb de laptop hard nodig voor werk en studie!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geheugen is wat anders dan opslagruimte.
Wellicht geheugen stuk? (Of 1 stick waardoor het niet meer goed kan opstarten.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij start nu helemaal niet meer op. Heb de accu en batterij er even uit gehaald en opnieuw geplaatst, maar niks helpt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bios start wel? (Windows niet?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ook niet. Hij gaat helemaal niet meer aan. :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vrees dat hij 'overleden' is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reanimatie mogelijk? Dit kan toch niet zomaar na amper 4 jaar? Heb hem volledig schoongemaakt en afgekoeld en is goed opgeladen. Nu wil niks meer. Het is een HP Pavilion.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vrees met nickeltjuh mee. :(

Het beste antwoord

Dit kan verschillende oorzaken hebben, te beginnen met een voeding die niet meer lekker is of niet meer voldoet.
Als hij probeert weer opnieuw op te starten, dan hoort zich dat eerder aan alsof hij automatisch opnieuw gaat starten, dan dat hij uit valt.

Wat je het beste kunt doen is het volgende:
Als je pc eenmaal is opgestart, ga dan naar het Configuratiescherm en klik op Systeem. Neem dan het tabblad "Geavanceerd" en klik onderaan bij "opstart- en herstelinstellingen" op de knop "instellingen".
Haal daar het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

En nu lekker verder gaan computeren. Hou nu in de gaten als het probleem zich weer voor doet, of er nu niet een blauw scherm zichtbaar blijf staan.
Bovenaan staat dan een melding bijv. IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL maar dat is slechts een voorbeeld.

Onderaan zie je een melding "STOP 0x0000008e (0x2340asf203a, 0x23423923, 0xfae32232) etc.
Schrijf deze stop melding op een briefje op zodat je ze op het forum kunt plaatsen.

Misschicen zie je ook nog iets als:
sysvga32.dll cause a general exception error en module svcs.sys (of iets in die geest).
Ook dat is maar een voorbeeld, maar zie je zoiets, schrijf dat ook even op, dat kan belangrijk zijn.

Krijg je geen blauwe schermen wordt het een beetje zoeken, het kan hardware zijn, een driver, vanalles.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bleek de batterij te zijn, die vervangen moet worden. Daarnaast is de computer helemaal opgeschoond, wat ook veel hielp. Dank!

Andere antwoorden (2)

Wat je zou kunnen doen is even langs een computerwinkel gaan en vragen of ze er wat bij kunnen prikken. Dit is een vrij lastig probleem om zomaar een antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gooi de prullenbak eens leeg!
weggooien is niet verwijderen!
Klik op prullenbak, en verwijder.