Passen alle 3,5 inch IDE schijven, ook al zijn ze niet even dik, in een standaard IDE behuizing?

Ik heb twee 3,5 inch oude harde schijven, volgens mij allebei IDE, waar ik een docking of een behuizing voor zoek. Maar de ene is veel dikker dan de andere, passen beide dan wel in dezelfde behuizing of zijn dit toch verschillende types?

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe moet dit gewoon gaan. Zoals in de reactie wordt aangegeven, gaat het om de breedte. Ga wel eens bedenken hoelang je nog met de diskettes wil doorgaan. Het is traag en storingsgevoeliger. Maar toch, succes!

Ik zou geen geld meer besteden aan een "verouderde" IDE behuizing. Ik heb vorige maand nog een moderne 3 TB usb3 schijf gehaald voor 59 euro. Als er nog data van waarde op je HD's staat zou ik zoeken naar een vriend met een ouder kastje, om even te gebruiken, of ze even inprikken op een computer met IDE. Iedere investering in IDE is weggegooid geld. Toegevoegd na 6 minuten: p.s. Ik heb nog wel een oude IDE behuizing die je kan lenen (voor het geval dat je er data vanaf wil halen) omgeving 1068

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100