Waarom wil een bedrijf als Dell een harde schijf retour in geval van een defect?

Vanwege een beschadiging op mijn laptopschijf liep deze steeds vast. Dell heeft een nieuwe harde schijf naar mij toegestuurd. Allemaal goed geregeld en goede service. Ben alleen nieuwsgierig waarom zij de defecte schijf retour willen. Heeft dit te maken met fraude?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ook. Als iedereen zomaar een nieuwe schijf zou krijgen zonder de oude retour te sturen, zou dat een lucratieve business worden.
Maar Dell krijgt van de fabrikant van de schijven een nieuwe, bij inlevering van de defecte. Dat is de hoofdreden.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

2 dingen:

- Ze kunnen beter bijhouden welke series fouten vertonen en nagaan of veel schijven dezelfde fouten hebben, en de oorzaak opsporen

- Ze zorgen er voor dat mensen niet zomaar een tweede schijf aanvragen; Je moet immers bewijzen dat de kapotte ook kapot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkwijze van Dell is anders dan andere Computer bedrijven. Ze verkopen meestal Complete systemen alles is all geinstalleerd. Maar waarom ze de oude schijf terug willen bijna overall nemen ze de defecte oude schijf retour.