wat te doen als je laptop niet meer oplaad als hij uit staat? Is je accu dan kapot of oplader?

Heel bizar, ik heb een packard bell easynote tj65. Dat ding is nog geen half jaar oud. Maar als de laptop uit staat en ik stop de oplaadkabel erin, geeft ie gewoon aan dat de laptop nog niet volledig is opgeladen (rood lampje dus). Maar zodra je de laptop aan zet zie je pas dat ookal staat ie "uren" te laden, er niets is gebeurd qua opladen.
Zodra ik de laptop aan heb staan laad ie wel op. Wat is hier nu kapot of slecht werkend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (5)

dat kan alle bij laat iemand de oplader even door meten dan weet je het precies.

Toegevoegd na 37 seconden:
of ga even naar een computerwinkel die kunnen dat ook door meten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja je zou zeggen dat rode lampje is wel normaal maar als je accu er niet door oplaad zou je zeggen accu versleten
maar een accu van een half jaar ?
ik zou er toch even naar laten kijken aangezien je waarschijnlijk nog garantie hebt ?
capthavoc
14 jaar geleden
Het beste kunt u terug gaan naar de winkel, waar u de laptop heeft aangeschaft. Waarschijnlijk is de garantieperiode nog niet afgelopen. Maakt ook niet uit. Van een laptop mag je verwachten, dat hij langer dan een half jaar goed functioneert. De winkelier is verplicht, om een oplossing te zoeken.

Tip voor laptopgebruikers: als u de laptop veel thuis aan het stroom gebruikt, haal dan de accu er uit. De accu slijt op deze manier niet. Accu verwijderen is bij moderne laptops een fluitje van een cent, dat enkele seconden kost. Terug plaatsen idem dito.
14 jaar geleden
Tja daar staat Packard Bell bekend om, altijd gaan die dingen snel stuk!
Maar ga terug naar de winkel voor garantie en als je weer een computer/laptop koopt neem dan geen Packard Bell, is net als Compaq echte rotzooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe een beroep op de garantie. Voor je lader is het simpel, die laadt of die laadt niet.

Anders heb ik nog een tip. Het probleem heeft te maken met de calibratie, het laden stopt pas als de accu een bepaald voltage bereikt. En het laden begint als ie daaronder zakt. Dit bepaalt een circuit in je accu of je laptop. Blijkbaar lukt dat bij jou niet. (let op: als je laptop uitstaat en je sluit de voeding aan, dan kan het wel 1 - 2 minuten duren voor dit circuit de boel heeft doorgemeten en een besluit heeft genomen :-)

De beloofde tip:

Let op, dit werkt niet bij accus met zuur!!!

1 Haal de accu uit de laptop.
2 Verpak hem goed in een diepvrieszak (er mag geen vocht bij kunnen komen).
3 Doe de zak(ken) met de accu een nacht in de vriezer.
4 Haal de zak met de accu uit de vriezer (in de zak laten ivm condens) en laat hem langzaam ongeveer 1 uur op temperatuur komen (niet bij/op de verwarming)
5 Haal de accu uit de zak en doe hem weer in de laptop.
6 sluit de voeding aan en laat de laptop verder uit.
7 Kijk na een paar uur of de accu nu wel vol is.

Dit helpt ook om oudere accus op te peppen.