Moet ik mijn CPU kabel aan mijn atx12v1 connecten?

Hallo,
Ik ben bezig met zelf een pc bouwen en loop nu tegen een probleempje aan.
Ik heb uit de voeding een 24 pin voor de stroom en een 4 pin waar de tekst CPU opstaat. Nou heb ik op mijn moederbord alleen maar zo'n 4 pins ingang met daaronder atx12v1, kan ik hem dan daar gewoon indoen?
Mijn eerste vraag was verwijdert
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (1)

In de 4x2 aansluiting die jij op de foto hebt uitgelicht is inderdaad voor de voeding van de CPU. Als het goed is kun je van het 2x2 stekkertje een 4x2 stekkertje maken (zie afbeelding), dan kun je hem hierin steken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het woord "IN" moet weg. Oops.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry foutje volgens mij heb ik gewoon een 4x2 cpu kabel. 4 boven 4 onder. dus deze kabel kan ik gewoon vastmaken aan de ingang op mijn foto?
erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt.
Als tip: niet te hard duwen. Te veel kracht uitoefenen op zulke "kwetsbare" delen is nooit goed.