wat zijn ongeveer de minimum systeem eisen voor videobewerken op mijn pc?

Ik wil graag mijn zelfgemaakte filmpjes bewerken op een nieuwe pc, maar ik weet niet wat hiervoor ongeveer nodig is qua processor, videokaart, werkgeheugen en aansluitingen. Een computer al samenstellen of verwijzen met een link zou ook fijn zijn. De prijs het liefst tussen de 500 en 650 euro.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Probeer een mac mini te kopen zelf een intel core 2 duo 2009 of hoger werkt al lekker flink veel geheugen en een goeie NAS
mac zijn super geschikt voor video editing.
Een goeie 2de hands komt precies in je prijsklasse
tip zelf een powermac g5 is prima geschikt voor video bewerking met wat oudere software maar bedenk wel dat die machine alleen daarvoor geschikt is en je geen
andere mogelijkheden biedt. en je blijft software wize gebonden aan oudere programma,s zonder mogelijkheid tot updates.
maar kost met een beetje mazzel 200 euro
wil je games play video ? maken dan is niet aan te raden ook een mac mini is dan geen optie maar als je geen video van games maakt zou het perfect zijn

Anders zou een i5 of i7 geschikt zijn maar dan moet je er wel iets als sony vega pro of zo bij moeten kopen
wil je het echt goed doen.
capthavoc
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
das zeker niet verkeerd, zo te zien
ik denk dat je hier naar hartelust kan video bewerken
Het enige wat ik je wel aanraad is een goeie externe harde schijf voor backups
video projecten hebben soms nog wel de neiging er opeens mee op te houden. corrput te raken of zoiets
een goeie NAS zorgt voor een veilige backup
er is niet zo frusterend als een heel project te moeten dumpen.
windows 8 tja ik ben er niet happy mee maar is waarschijnlijk
toch uiteindelijk de beste keuze als je andere video software moet upgraden in de toekomst.
wifi is wellicht niet nodig maar ach die 17 euro ? daar laat ik het niet voor
video kaar tja ik heb geen goeie ervaring met ATI maar dat was ancient history. en meer game based
maar goed dat wat jarne geleden dus erg objectief ben ik niet daarin
Asus is gewoon weg een top A merk
dus moet geen probleem zijn
Toppie zal zelf de site ook een flink door neuzen

Andere antwoorden (1)

de video kaart speelt een grote rol hierbij , je kan het best zelf een computer samenstellen (bouwen)