Wat is een vertrouwde website waar ik computer onderdelen kan kopen?

Ik ben aan het sparen voor een computer. Ik ga er zelf eentje maken. Maar op welke vertrouwde website zou ik onderdelen voor de computer kunnen kopen. Of is er misschien een bekende computerwinkel voor onderdelen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.3K
LeonardN
6 jaar geleden
Ik kijk altijd op tweakers, daar vind je bijna alle producten met reviews van zowel product als webshop. https://tweakers.net/categorie/14/basiscomponenten/producten/

Het beste antwoord

De handigste winkel voor onderdelen is Alternate, niet dat je daar nu per se zou moeten kopen, maar ze hebben een PC-builder die voorkomt dat je fouten maakt in je keuzes.
https://www.alternate.nl/pcbuilder#!/category/0

Eenmaal je keuzes gemaakt kan je op tweakers mooi bekijken welke webshops het goedkoopst zijn en welke een goede rating krijgen.
https://tweakers.net/categorie/14/basiscomponenten/producten/

Toegevoegd na 12 minuten:
Als je een account aanmaakt op tweakers kan je ook een wishlist samenstellen. Als je dan 10 producten in die lijst zet kan je weer laten zien wie de meeste van die onderdelen heeft.

Toegevoegd na 23 minuten:
Zelf koop ik veel bij Azerty. Goede reviews, vaak laag in prijs, zelf goede ervaring met retourzending (je krijgt 1 persoon aangewezen waar je dan contact mee hebt).

Toegevoegd na 39 minuten:
Nog een handige tip is om even de BBG van tweakers te bekijken:
https://tweakers.net/reviews/5929/3/desktop-best-buy-guide-januari-2018-basisgamesysteem.html
LeonardN
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Perfect antwoord!
Plus.
redhouse
6 jaar geleden
Azerty goede webshop..
Alle onderdelen voor een AMD Ryzen PC in no time binnen en goedkoop..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het andwoord!☺
LeonardN
6 jaar geleden
Voor dat je gaat bestellen kan je hier even je build plaatsen. Kunnen we kijken of het "klopt".
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Zelf via de PC builder van Alternate vorige week een pc samengesteld. Hij filtert zelf weg welke hardware allemaal niet past en is niet duur. Conrad wat ik hier ergens voorbij zag komen wel, en heeft geen pc builder.
Je kan ook op Hardware.info je pc samenstellen, die zoekt uit welke site uiteindelijk het goedkoopst voor je is, alleen moet je wel zelf uitzoeken wat past en wat niet.

Andere antwoorden (1)

Conrad.nl is een bekende en vertrouwde website.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel
Ivana
6 jaar geleden
Hier ook! Plus
LeonardN
6 jaar geleden
Een van de redenen dat ik niet snel een specifieke webshop noem (zie de laatste prijs):
https://tweakers.net/pricewatch/1047643/intel-core-i7-8700k-boxed.html