Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop zonder usb 2.0 verbinden met het internet. Kan dat?

Hallo,

ik heb hier een oude Sony Vaio PCG-9E4M. Deze heeft twee USB 1.0 poorten en een aansluiting voor een inbelverbinding. Mijn vraag is, is het mogelijk om op één of andere wijze deze laptop te verbinden met het internet (wifi/ethernet kabel). Ik kan namelijk alleen maar adapters vinden die geschikt zijn voor USB 2.0 en latere versies. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
773

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

USB is in theorie compatible met oudere versies, dus een USB 2.0 apparaat (modem) werkt ook op een 1.0 aansluiting, uiteraard wel met de daarbij behorende snelheidsbeperking. En voor Internetgebruik is USB 1.0 eigenlijk te langzaam.... De aansluiting voor inbelverbinding is aan een intern modem gekoppeld, maar de specificaties daarvan zullen ook wel niet overhouden en kost je bovendien telefoontikken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een USB ethernet-adapter is uiteraard ook net zo snel als de zwakste schakel (USB 1.0). Je zou ook nog een Dongle kunnen overwegen (USB-modem voor Internetgebruik via het mobiele-telefonie-netwerk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding