Ik heb een Dell Optiplex 755 maar wil de video kaart naar hdmi veranderen, hoe en welke?

Ik wil de videokaart vervangen zodat ik als output hdmi heb.

Welke videokaart heb ik hiervoor nodig?
Kan ik dit makkelijk zelf doen?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb de desktop versie: http://www.dell.com/us/dfb/p/optiplex-755/pd

I/O Ports

1: - Stereo in, stereo out (back) & stereo out (front), headphone
2: - RJ-45 network port
3: - 9 USB 2.0 ports, 2 front, 6 back & 1 internal (USFF - 7 USB 2.0 ports, 2 front & 5 back)
4: - 1 VGA Port (USFF 1 DVI port)
5: - 1 parallel port
6: - 1 serial port

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Het probleem met de Dell Optiplex 755 is dat de grafische kaart onboard zit. Dat betekent in dit geval dat de grafische kaart in je processor zit. Deze kun je er dus niet uithalen. Wat wel kan is dat je een andere videokaart erin plaatst. De ATI Radeon HD5450 heeft HDMI uitgang en past in de rest van je systeem. Deze grafische kaart kost rond de 45 euro. Een simpele adapter kost ook al gauw 35 euro. Dit omdat de Optiplex 755 een VGA output heeft, wat analoog is, en je vraagt om HDMI, wat digitaal is. Omdat deze twee signalen totaal verschillend werken is er een adapter nodig met ingebouwde chip, vandaar de hoge prijs. Omdat de Optiplex 755 een vrij slechte processor heeft, en dat zul je hebben gemerkt in snelheid, raad ik toch aan om een grafische kaart te nemen van ongeveer 45 euro, hierbij moet je letten op de volgende dingen:

- De grafische kaart heeft een HDMI uitgang
- De grafische kaart heeft DDR2 geheugen
- De grafische kaart is ofwel PCI of PCI-e x16

Verder zou de grafische kaart te veel stroom kunnen gebruiken (meer dan 250W) maar dat is onwaarschijnlijk bij grafische kaarten met DDR2 geheugen, omdat die al wat ouder zijn. Zelf heb ik niet veel ervaring met onboard grafische kaarten, dus weet ik niet hoe het werkt als je er dan een andere bij in steekt, dus raad ik je aan dit niet zelf te doen.

Conclusie: Met een grafische kaart van rond de 45 euro verbeter je de prestaties van je computer, en heb je een HDMI uitgang. Dit kun je beter door een kenner laten doen, zodat je geen problemen krijgt met de onboard grafische kaart. Een adapter van 35 euro is een goedkopere oplossing, maar het is geen verbetering aan je computer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja zoiets, maar die is gelimiteerd tot 1280 x 1024 resolutie. Als dat voldoende is kun je die inderdaad nemen. Ik zag gisteren een adapter van 35 euro, maar die was helaas HDMI naar VGA in plaats van andersom. Als dat minder is dan de resolutie van je beeldscherm is het misschien beter om toch voor een nieuwe grafische kaart te gaan. Maar dat is volledig aan jou, ik wil alleen zorgen dat jij alle voor en nadelen weet.