Ik zoek een gaming laptop. Paar suggesties?

M'n huidige laptop is wel eens aan vervanging toe. Pas anderhalf jaar oud maar de videokaart is redelijk zwak / traag voor games dus ik bewaar hem wel gewoon voor m'n werk. Hij blaast ook echt 50 graden en is van aluminium. Grapjassen bij Dell.

Wat ik zoek :
-Goede koeling die niet overdreven veel geluid maakt.
-6~8GB RAM
-NVIDIA grafische kaart, altijd goede ervaringen mee gehad
-i7 het liefst
-15~17.3inch

Wat niet per se hoeft :
-Full HD scherm
-Licht gewicht
-Lage prijs
-Extra toetsenbord en muis erbij
-Grote HDD

Ik weet dat er laptops zijn waarbij je onderdelen als RAM kunt vervangen/upgraden, daar zou ik ook graag iets meer over weten. Bedankt voor alle moeite!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
50 graden is niet echt wam, de meeste laptops kunnen 80-90 aan, dan vallen ze automatisch uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@nick : Klopt, voor de binnenkant is 50 graden niks. Maar de ventilatie zit aan de linker kant. Als je met je hand op WASD zit verbrand je levend. @Anyway : Laptops zijn veel efficienter als je naar je electriciteitsrekening kijkt. Ook zijn ze makkelijker te verplaatsen en heb je alle onderdelen in een pakketje. Ik hoef geen groot scherm omdat mijn bureau niet groot genoeg is om er een meter of anderhalf vandaan te zitten. Ik hecht waarde aan m'n ogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verschil in geld per jaar zal niet dusdanig zijn dat daar erg veel van merkt op jaarbasis. Verder kun je met een desktop gewoon langer doen. Het ruimte-argument kan een ding zijn, maar je kan je computer natuurlijk op de grond kwijt, zodat je op je bureau alleen een monitor, toetsenbord en muis hebt. En boven alles: Voor de prijs heb je gewoon een veel krachtiger systeem in een desktop. Maar goed, als je toch een laptop wil, moet je ook even aangeven wat je budget is. Gaminglaptops kunnen aardig in de prijs lopen. Je zegt verder dat je graag een i7 wil. Maar waarom wil je dat? Doe je nog processor-intensieve zaken buiten het gamen? Zo niet, dan moet je je niet focussen op die i7. Met bijv. een i5 zul je kwa gameprestaties niet veel inleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke cent telt. Dat in elk geval. Dat lage prijs geen prioriteit heeft geldt alleen voor de laptop zelf. Ik heb eenmalig meer dan zat om een goede aan te schaffen, maar maandelijks moet het betaalbaar blijven. Computer kan inderdaad op de grond, maar mijn bureau is 75cm diep. Dat vind ik echt veel te dichtbij voor een dikke full HD monitor, want ik zit er wel dagelijks de hele dag naar de staren. Eigenlijk is de 17 inch laptop die ik nu heb perfect qua grootte. Ik heb aangegeven dat een lage prijs geen prioriteit heeft. Ik ga mijn keuze niet laten beperken door een budget. Kwaliteit boven alles. Als wat ik nodig heb veel kost, dan is dat maar gewoon zo. Ik wil het liefst een i7 omdat ik daar op dit moment ook mee werk. Ik ben een 3D game artist en moet behoorlijk wat 3D modelleren en renderen / animeren. Op mijn werk heb ik een i5 die de nieuwste versies van mijn software gewoon niet eens draait. Bewerken in Photoshop kan ook behoorlijk zwaar zijn soms.

Het beste antwoord

http://www.laptopshop.nl/product/247370/category-185390-gaming-laptops/msi-gt70-0ne-640nl.html

Extreme gaming-laptop met een Full HD-beeldscherm.
Monsterlijke NVIDIA GeForce GTX 680M-videokaart.
2x SSD-schijven voor een supersnelle werking van de laptop.
Dynaudio luidsprekers en subwoofer.
Verlicht SteelSeries-toetsenbord.
Blu-ray-brander. Tot wel 50 gigabytes aan data branden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet er hartstikke goed uit. Ik had zelf nog niet van die site gehoord. Snel even verder kijken.

Andere antwoorden (2)

50°C is normaal hoor, mijn Packard Bell meet soms wel 80°C aan :p

Ik heb voor een goede gaming laptop die niet veel kost MASSA'S research zitten doen en de beste voor een goedkope prijs is toch wel de Lenovo IdeaPad Y580.

http://shop.lenovo.com/us/laptops/ideapad/y-series/y580

Je kan kiezen tussen een i7 en een i5. Die van i5 kost 900 euro.
K'heb zelf gehoord dat i5 soms zelf beter is om te gamen, wat echt de snelheid van je games bepaald is de grafische kaart.

Nvidia GeForce GMX 660M. Zit in de klasse 1 grafische kaarten en kan de meeste moderne games spelen op high resolution, de echte zware games (waarbij ik denk aan Crysis 2, Metro 2033) zullen misschien wel wat voor setting vermindering vragen).

Heb zeker een half jaar research gedaan naar een goede gaminglaptop voor een kleine prijs, dit is zeker de beste optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb in mijn vraag juist aangegeven dat een lage prijs absoluut geen prioriteit heeft. Hij staat onder het kopje "Wat niet per se hoeft". Maar toch bedankt voor je antwoord.
Een setting minder is zeker geen probleem, ik hoef niet op de maximale graphics te spelen. Ik ben meer een performance persoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal, de i7 heeft niet echt een grotere waarde dan een i5. Met gamen zul je dit niet merken. Vooral nasr de grafische kaart kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, bedankt voor de tip.
Voor echt goede gaminglaptops kan je volgens mij het best bij Alienware f MSI kijken. Asus zou ook nog wel eens wat kunnen hebben. Ik zou zelf voor Alienware gaan. Je kan zelf helemaal kiezen hoeveel RAM en HDD erbij zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alienware en MSI leken mij idd ook een goede keuze. Ik zag ook te kijken naar Origin, een merk dat blijkbaar totaal niet bekend is maar best goed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alienware , allemaal heel mooi en aardig, maar deze zijn in verhouding met andere merken veel te duur. Het geld zit em daar nietzo in de onderdelen, maar in het uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het mag dan best duur zijn, hij heeft zelf gezegd dat geld geen rol speelt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Au. Ik ben geen "hij" XD. Maar goed, klopt. Geld is geen probleem.