Waarom valt de wifi verbinding weg bij alle apparaten, behalve bij mijn nieuwe dell pc?

Sinds ik een nieuwe pc heb (dell inspiron, all-in-one multi touch) valt om de haverklap de wifi-verbinding bij de laptop (acer) en apple-apparaten weg (2 ipods en een iphone). De pc heeft hier echter geen last van. Als ik de router even uit zet en dan weer aan hebben alle apparaten kort even wifi-verbinding, daarna kunnen ze geen verbinding meer maken. (op de pc na). Ik vermoed dat onze router (van kpn) overbelast raakt. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is het te druk op de router je moet minder apparaten tegelijk op WIFI laten of een router kopen die meer aan kan.

Zit die nieuwe laptop trouwens aan een kabel of draadloos?
Als het met kabel gaat kan het zijn dat er in de router iets kapot is dat zorgt voor draadloos internet, dan kan het alleen met kabel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je router is ingesteld op het zogeheten n/g protocol. Deze zend maar een van de twee uit, n of g. Je nieuwe computer communiceert waarschijnlijk met het n protocol terwijl de andere apparaten g pakken. Je nieuwe pc drukt dus het g protocol weg door de n te vragen. Je router kan kan er maar eentje uitzenden en kiest voor het snelle n. Als je router het ondersteund moet je hem op dual band zetten. Zoniet of andere router kopen of je router alleen op G zetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt Dennis, ik ga het gelijk uitproberen!