Hoe vind ik het ip adres van een live webcam?

op een website staat een live stream van een website, hoe kom ik achter dit ip adres zodat ik de camera in mijn app kan toevoegen aan de cameras?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3K

Antwoorden (2)

Via een nslookup kan je daar achterkomen.

Start -> Uitvoeren -> typ CMD [enter] -> typ "nslookup www.website.nl"
Vervolgens krijg je het ip adres te zien van de betreffende website.
Wat niet perse wil zeggen dat de betreffende website ook daadwerkelijk op dat ip adres draait.
Het kan goed zijn dat er meerdere websites onder één ip adres draaien, dan gaat deze truc helaas niet werken.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze website zet automatisch "http://" voor de www. "http://" hoort er echter niet voor te staan als je bovenstaande commando intypt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gaat niet helpen. Je mist dan nog een stuk van de URL. Je moet in de broncode van de webpagina kijken, via F12 of fiddler... En inderdaad, bij virtual hosting draaien er vaak meerdere sites op 1 ip, en kun je juist beter de domeinnaam gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De directe url is rtmp://streaming2.webcam.nl:80/dam Name: streaming2.webcam.nl
Address: 46.23.88.59 Wellicht dat je hiermee iets kan?
Om welke website gaat dit?, Je zal dit ook kunnen opzoeken door op de website te gaan staan met je muis, en dan Rechtermuisknop of linkermuisknop als je links bent :P
En dan Paginabron bekijken, of bron bekijken en dan het adres opzoeken.