Ik kan bij mijn hostingprovider een virtueel netwerk opzetten. Wat kan ik daarmee?

Ik heb nu 3 webservers met 10 websites. De database draait op elke webserver.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Een gewoon netwerk is een switch of hub, waar je 2 of meerdere pc en een internetverbinding of printer, op aan kan sluiten. Je hebt nu meerdere virtuele servers draaien, deze communiceren ook via een internetaansluiting, alleen is deze ook virtueel(dus een software programma die net doet of ie een netwerkkaart is) Het aan elkaar knopen van deze servers, gaat ook weer via een virtuele switch(wederom een software programma) en dat is dus een virtueel netwerk. Je kan het dan ook precies benaderen en mee werken als met een echt netwerk, het werk het zelfde.