DHCP uitschakelen Thomson ST706 modem hoe?

Hallo,
Ik wil graag mijn DHCP uit zetten van mijn modem zodat mijn ip niet steeds veranderd maar er is nergens een knopje configureren bij het "Kopje" waar DHCP instaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je kunt 'gewoon' op je computer instellen dat die zijn ip-adres niet van de DHCP server moet halen, maar hem (je computer) een vast ip-adres geven. Als je dat goed doet, stel je (en dat kan vast wel) op je Thomson in dat de dhcp range bijvoorbeeld van 1 tot 100 loopt. Dan geef je je computer een ip-adres boven de 100.

Als je alleen de DHCP op je router uit schakelt, krijg je computer helemaal geen ip-adres, en kan je niet het netwerk, en dus ook niet het internet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je dat moet doen op je computer hangt af van het besturingssysteem dat je gebruikt. Als je Mac os-X of Linux gebruikt kan ik je het precies vertellen. Helaas (voor jou) heb ik geen windows hier thuis, en weet ik het daarbij ook niet uit mijn hoofd. Maar, waarom is het zo erg dat je ip-adres steeds verandert? Is dat niet anders op te lossen? Zeker als dit allemaal nieuw en onbekend terrein voor je is. Als je er wat aan hebt... (algemene beschrijving waarmee ik het op Windows bij collega's soms moet zoeken) Ga naar je netwerk-instellingen en dan naar de netwerk-interface die je gebruikt. (soms staat er rechts onder in de taakbalk van Windows een symbooltje, dat is de snelkoppeling naar waar je naartoe moet). Ergens krijg je een lijstje instelmogelijkheden van die interface. Je moet je ipv-4 instellingen wijzigen. Zet 'configureren via DHCP' uit. Je hebt nodig:
ip-adres = het adres dat je je computer in het netwerk wilt geven
Begint altijd met 192.168.###.### voor een 'thuisnetwerk'.
Subnet = de adresrange van het locale netwerk (255.255.###.###)
gateway = 'de weg naar buiten' = meestal adres van je routeer
dns-server = de computer die namen omzet in ip-adressen. Meestal ook je routeer. Als je router adres 192.168.1.1 heeft, moet je voor je ip-adres
192.168.1.### en dan op ### een zelf te kiezen nummertje invullen.
subnet-mask wordt dan 255.255.255.0 (die derde 255 legt die '1' vast en staat 255 adressen binnen 192.168.1.### toe).
Je kunt ook instellen in de DHCP dat je computer altijd hetzelfde IP adres krijgt(koppelen aan je MAC adres van je PC)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep... Helemaal waar. Ging er alleen vanuit dat lurk1997 die optie wel zelf zou hebben gekozen, als zijn Thomson die mogelijkheid had.
Op mijn modem heet dat 'geef deze computer altijd dit ip-adres' o.i.d. in het Engels.