Wat is mogelijk met een hexa (6) core computer? (zie beschrijving)

Ik heb op een online winkel een computer gezien met een hexa core processor, 6x 3,3 Ghz van AMD. De computer heeft ook 8 GB RAM geheugen.
Ik zal de computer vooral gebruiken voor het maken van muziek met behulp van een DAW en heel erg veel plug-ins. Dit kostte mijn vorige computer met een 2GHZ dual core nogal veel moeite dus ik vroeg me af deze computer het wel aan kan. Ik zou ook graag willen of je er goed op kunt gamen en of de kwaliteit dan goed is. De rede dat ik dit vraag is omdat de computer heel goedkoop is (330 euro) voor een hexa core en 8 GB ram. Heel erg bedankt als iemand mij kan helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaats vooral niet de link van de computer. Gamen kan je vergeten, er zal geen fatsoenlijke videokaart in zitten voor dat geld. http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+FX-6100+Six-Core Dual cores komen niet eens voor in de lijst omdat ze te laag scoren.

Het beste antwoord

Heel veel mogelijk met een Hexacore, als je veel met audio en video werkt zou ik me eerder druk maken om het geheugen (Min. 8GB) en voor dat werk een SSD. Een Hexacore is niet echt nodig, Heb zelf een Quadcore Phenom II 2.2 Ghz met een Radeon 5770XT en de enige bottleneck is de harddisk, ik koop zelf denk ik dat apparaat van de bronvermelding en prop er een SSD in. Je harddisk is hoogstwaarschijnlijk je hardste tegenwerker... Goede voeding, SSD, goed geheugen en geen "shared" video kaart memory. Moet goed gaan! Succes!