Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het veilig om een 2.5" sata laptop harde schijf in een desktop computer gebruiken als enige opstartschijf?

Hey,

De harde schijf van mijn desktop pc is aan het falen, dus ik wil deze vervangen. Deze harde schijf is sata

Ik heb echter nog een bijna ongebruikte 2,5 inch sata laptop harde schijf liggen, van een laptop die eerder gesneuveld is.

Kan ik deze harde schijf veilig in mijn desktop gebruiken als enige opstartschijf, in verband met verschillen in volt ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, de bestaan adapters hiervoor. De stroom aansluiting is anders dan bij een 3.5" HD. Let wel: een 2,5" HD is in de regel langzamer dan zijn grotere broer. Deze hebben meestal een snelheid van 5400 rpm, een 3,5" heeft 7200 rpm.
Het zal gemakkelijker zin een nieuwe 3,5" HD in te bouwen. Bovendien houd er rekening mee dat ook de kleine HD kapot zal gaan. Dat is zo zeker als maar wat. Ik zou de kleine als opslagruimte gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan zonder problemen. SATA is een universeel systeem en er zijn geen voltage verschillen of dergelijke.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dient er wel rekening mee te houden dat deze harde schijf niet standaard is te monteren in een normale desktop kast. Meestal heb je een bracket nodig om van 2,5 --> 3,5 inch te gaan omdat er geen mogelijkheden in een standaard systeemkast zitten voor 2,5 inch schijven. Hij is dus wel aan te sluiten maar niet goed te monteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding