Wat te doen bij gewiste bestanden na schijfcontrole?

Vandaag had mijn MP4 opeens problemen: op de plek van 1 bestand map in de categorie MUSIC (waarin zich tientallen nummers bevonden) kwamen opeens vele bestanden met vreemde tekens. Ik probeerde via de PC de schijf te controleren en de beschadigde bestanden automatisch op te lossen. Dit leek gewoon goed te gaan, maar na deze controle, zag ik dat die map waar ik het over had nu helemaal weg was, evenals een aantal andere fotobestanden!!! Wat moet ik nu doen om ze weer terug te halen? Ik probeerde al Recuva, maar dit heeft niets geholpen...

Help me alstublieft, ik had net niet van al deze bestanden een Back up gemaakt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een alternatief voor Recuva is Recovermyfiles. Het is ook mogelijk dat de MP4 speler een kleiner geheugen heeft dan wat de verkoper of verpakking opgeeft. Dan heeft de fabrikant geknoeid om het geheugen groter te laten lijken dan het is. Bijvoorbeeld opgave dat het 8 GB is maar dat het in werkelijkheid maar 4 GB is.
In de praktijk verdwijnen dan gewoon bestanden en die krijg je dan ook niet meer terug. Je kunt het geheugen testen met het programma h2testw_1.4. Dan moet je wel eerst de huidige bestanden veilig stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het opgegeven programma werkt ook niet zo goed... Ik heb nu File Scavenger geprobeerd en hij heeft alles teruggevonden, maar omdat het alleen een demo is, heeft hij maar kleine stukjes gevonden. Conclusie: ze zijn er dus nog wel, maar weten jullie dan hoe het verder moet? Ze staan dus nog steeds op de MP4, maar deze toont ze niet meer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan proberen aan een volledig werkende versie van File Scavenger te komen. Ik kan je er niet verder mee helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De speler had niet een veel kleiner geheugen. Recovermyfiles lijkt mij dan toch de beste oplossing!

Andere antwoorden (1)

Misschien staat het gewoon in de prullenbak, voor de rest heb ik geen idee.