Is het mogelijk een laptop om te bouwen naar een tablet dock?

Ik heb een laptop waarvan de schermverlichting kuren heeft en ik ben van plan om een tablet te kopen.

Nu lijkt het mij een leuk idee om de laptop om te bouwen tot een dock voor de tablet. Ik type liever op een toetsenbord dan op een scherm en m'n laptop heeft hoogwaardige Harman/Kardon luidsprekers.

Als ik die dingen kan laten werken op m'n tablet, dan haal ik nog wat functionaliteit uit m'n laptop.

Is dit mogelijk? En zou ik hiervoor beter een Android of Windows 8 besturingssysteem kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je bedoelt dat je je tablet als monitor wilt gebruiken: helaas NEEN. Meeste tablets hebben wel een video-out maar geen video-in. In jouw geval zou ik de aanschaf van een tablet ruilen voor de aanschaf van een nieuw 2ehands scherm voor je laptop...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil het onderstel van de laptop waarin de toetsenbord zit gebruiken als basis en daaraan de tablet bevestigen.
De speakers zou ik aan kunnen sluiten door een 3,5mm-plug aan de kabels te maken denk ik. Het toetsenbord zou kunnen werken als ik hem juist verbind met een USB-stekker.
Tenminste, als het op die manier werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat niet werken! Het geluid krijg je wel naar je tablet, je toetsenbor echter niet want daar zal nog een usb-interface tussen moeten worden gezet. Over het beeldscherm hebben we het al gehad: NO way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beeldscherm heb ik het nooit over gehad