Is de Intel Core i7 3770K een goede processor om te gamen?

Is het een goede processor en is er iets bijzonders aan deze processor?

Toegevoegd na 6 uur:
Nog extra informatie. Aan gamen doe ik ook video's opnemen, bewerken en renderen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Het beste antwoord

Ik ga nog verder en zeg dat het een bijzonder slechte CPU is om te gamen. Hyperthreading (wat deze heeft en i5 niet) heeft een negatief effect op gaming en in benchmarks is ie maar net aan sneller dan een i5:

http://www.tomshardware.com/reviews/ivy-bridge-benchmark-core-i7-3770k,3181-21.html

Als je dan de prijs in gedachte houdt kan je veel beter een i5 3750 (200 eu i.p.v 300 eu) kopen. Een 5-10% krachtigere* CPU is nooit 50% meer geld waard.

*in gaming, als je gaat renderen is het ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigelijk had ik dit erbij moeten schrijven, maar gladweg vergeten. Ik neem ook video's op, bewerken en renderen. Verandert dit juist de situatie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij renderen levert het misschien voordeel op, maar dat hangt van de gebruikte software en de rest van de PC af:
kan de software in combinatie met de hardware voldoende data aanleveren en afwerken om (hyper)threading effectief te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zie je in sommige gevallen max. 20% winst http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=287 Het vergelijk tussen een i7 2600K vs i5 2500K is vergelijkbaar met i7 3770K vs i5 3750K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25% bij 2nd pass x264 encoding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.hardware.info/reviews/2678/20/intel-core-i7-3770k--i5-3570k--i5-3550-ivy-bridge-review-benchmarks-cyberlink-powerdirector-8---1-min-hd-video-incl-effecten Dit is een nog beter vergelijk, in de inhoudsopgave onderaan staan nog neer tests, ook weer encodingtests.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even bij de benchmark van de i7 3770k gekeken. Maar bij sommige games, laat de test zien dat de 3770k beter is dan de i5 3570(k). Alleen weet ik niet als Hyperthreading aan of uit staat. Is er een website dat het verschil juist laat zien? Er zijn wel websites, maar die laten niet veel zien over gaming performance.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is ook wel iets pietsje beter (ongeacht of HT nu aan of uit staat), dat weerleg ik ook niet, het gaat erom dat het in gaming zo weinig uitmaakt dat het verschil in prijs niet te verantwoorden is. Met videobewerken/encoding is het verschil beter te verantwoorden. Als je een keer in de maand een videootje maakt de rest gamed is een 3750K meer dan voldoende en kan je beter die 100 euro verschil in een betere videokaart stoppen, dat geeft meer resultaat (bij games). Daarnaast moet je je afvragen of je zin hebt constant HT aan en uit te zetten als je wisselt van gaming naar encoding. Je moet dan steeds herstarten en je BIOS aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil meer dan 1 keer per maand video's opnemen, renderen en uiteindelijk op youtube zetten. Dus bijv. gameplays van mw3, bf3, minecraft enz.. Meestal verzamel ik wat video's en ik render ze in 1 keer achter elkaar. Maar ik heb al een goeie videokaart, namelijk de gtx 680 van Gainward. Ik stel mijn pc samen via GamePC.nl. En er is een hogere, de gtx 690. Maar dat kost me ongeveer 650 meer en budget is rond de 1550 euro.

Andere antwoorden (2)

Op zich wel, het is thans het paradepaartdje van Intel. Maar als je geld wilt besparen, kan je ook voor een i5 gaan.

Mijn persoonlijke mening is nee, het grote verschil tussen de i5 en i7 is hyperthreading.
Hyperthreading heeft echter totaal geen nut bij gaming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HT kan je zelfs beter uitzetten aangezien het een negatief effect heeft bij gaming.
oh niets bijzonder hoor,
Het is gewoonweg 1 van de snelste processor die er op dit moment te koop is.
dus games geen enkel probleem hoor.
Er schijnt iets met ivy bridge te zijn maar dat is zo technisch dat ik er zelf niets van snap, gelukkig hoeft dat ook niet
maar hier maar linkje voor de gamers overclockers etc
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar is dat probleem beschreven, wil ik even van op de hoogte zijn. Reageer als je wil bij mijn antw. dan zie ik het gelijk.
capthavoc
11 jaar geleden
Het is geen probleem maar een nieuwe techniek .
komt ipv van north en southbridge zoals ik las in die link
maar goed Joost mag weten wat dat north south bridge al inhoud tot in details.
gamen zal ie ;) geen moeite mee hebben lijkt mij