Wat is er stuk aan mij laptop?

Ik heb een HP g62 ik had m per ongeluk van de tafel laten vallen maar daarna deed hij het nog. En toen een paar dagen later wou hij nauwelijks nog opstarten (Het opstarten duurd nu ongeveer 13 minuten) en wanneer hij in het startmenu is en ik iets druk duurt het ook weer paar minuten voordat hij reageerd. Verder maakt hij bij het opstarten een beetje stofzuiger geluiden. Heeft iemand enig idee wat er nu stuk is zodat ik het kan (laten) reparen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Het beste is hem even uit elkaar halen, eerst zorgen dat je niet statisch geladen bent en kijken naar de koeling aanhechtingen. Vaak als hij een zuigend geluid maakt is er iets met de koeling aan de hand (verschoven of speling). De koeling zit vast met moment sleuteltjes. je kunt de schroefjes aandraaien totdat je een moment hoort.
Ik zou de witte pasta op de cpu vervangen met zilver pasta (kost rond de 3 euro bij de lokale computerboer).
Als hij op de adapter plug is gevallen dan kan je sluiting hebben in je stroom netwerk.
Dan is hij een betere inspectie nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je harde schijf een klap op heeft gelopen en daardoor wat schade heeft.
Op internet zijn er genoeg programma's te vinden die je kunnen helpen bij het scannen/testen van je hdd op beschadigde delen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die geluiden bij het opstarten zijn in principe normaal. Misschien is er hier en daar toch iets verschoten zodat hij langer moet koelen op dat moment.

lange opstarttijden en traag reageren dat is overduidelijk de harde schijf. Nog zoiets met beweegbare onderdelen.

Vaak maakt het ook uit of een laptop aan staat of niet wanneer je hem laat vallen. Een laptop die aanstaat heeft bij een val zo'n 10 keer meer kans op schade.

Ik zou zo snel mogelijk een backup nemen en daarna de harddisk vervangen (eventueel na een scan met een diagnostic tool) door een nieuwe harddisk of beter nog: door een ssd (die kan beter tegen een stootje).