Een moederbord heeft een vormfactor dit kan zijn:

Mini ITX - heel klein
Micro ATX - groter dan ITX, kleiner dan gangbaar
ATX - gangbare maat
E-ATX - extended ATX, dus groter
Deze kunnen bijna allemaal in een normale ATX kast, op de E-atx na. Die wil nog wel eens te groot zijn.

BTX is een andere vormfactor en vind je ook niet zo vaak, behalve in Dell PC's.

Om te weten of jouw moederbord in jouw kast past, moet je even kijken naar de vormfactor van beide.

Toegevoegd na 23 seconden:
Overigens zijn er vast nog wel meer vormfactoren, maar dit is even wat het meest gebruikelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke nu weet weer weer wat meer