Wie kent een goede/stille 120mm fan voor mijn voeding?

Ik was niet tevreden over mijn huidige fan in mijn voeding en ga die dus vervangen. Nu heb ik veel rond gekeken maar weet ik niet echt welke fan ik moet nemen. Hij moet stil zijn en een goede flow hebben, wie kan mij helpen?

Op de foto is mijn huidige fan te zien.

Eisen:
120 mm
12V

Toegevoegd na 7 minuten:
De specificaties van mijn huidige fan:
model: D12BH-12
size: 120x120x25
volt:12 V
speed: 2300 RPM
air flow: 89.0 CFM
noise: 41dB

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende goede fans te krijgen. Scythe en Noctua zijn wel de toppers op het moment. Maar een luidruchtige voeding doet me vermoeden dat je sowieso niet zo'n beste voeding hebt. Hetzelfde geldt voor het gegeven dat je kennelijk een casefan in je voeding hebt zitten. Wat voor voeding is het precies?

Ik heb in mijn HTPC een voeding die nu zijn 9e jaar in gaat, en deze is nog steeds stiller dan de casefans.

Koop gewoon een degelijke nieuwe voeding in plaats van te prutsen. Dan ben je meteen voor jaren klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn oude voeding was een OCZ 700W StealthXStream. Ik heb de fan vervangen door een Scythe Casefan GlideStream 120mm, 1600rpm
en nu ben ik weer tevreden! Ik heb overigens ook een Cooler Master Silent Pro M2 420W, maar ik had helaas meer watt nodig.
Bedank voor jullie reacties!

Andere antwoorden (1)

Je kunt het beste voor papst gaan dat zijn over het algemeen stille fans.. Houd er wel rekening mee dat deze mogelijk minder lucht stroming heeft en dan dus iets warmer zou worden.

Een 3 jaar geleden mijn voeding ook gemod door een stillere fan, deze is er op den duur ook kapot gegaan. Je kunt het ook combineren natuurlijk dmv aan 80 mm fan aan de andere kant als daar ruimte voor is.

Je kunt ook voor 40 eur een stillere voeding kopen scheelt een hoop geklus en je bent er zeker van dat hij goed stil is. Er zijn trouwens ook fanless voedingen

Dit is bijvoorbeeld ook een goede: Cooler Master Silent Pro M2 420W kost een goede 60euro. Over het algemeen zijn de volgende merken goede voedingen: Antec, Coolermaster, Enermax, Corsair, Chieftec en zalman

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij is je garantie van je voeding ook weg als je hem open maakt trouwens en er zit vaak hoogspaning op die condensatoren (het helpt om de pc aan te zetten zonder stroom)