Ik ben m'n wachtwoord van mijn modem kwijt. Wat moet ik nu doen om terug achter te halen?

Ik kan niet inloggen op m'n modem want ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
11K

Het beste antwoord

resetten, er zit een klein knopje op de achterkant indrukken 20 sec wachten stekkers eruit 20 sec wachten en weer indrukken en 20 sec wachten. nu staan de fabrieksinstellingen terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

meestal staat het wachtwoord op de modem
heb je het wachtwoord zelf gewijzigd? neem dan contact op met je provider
wat je ook kan doen is typ dit in je url 192.168.1.1. je wachtwoord is 1234 of 0000
en dan kun je je wachtwood herstellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het 192.168.1.1 adres werkt lang niet altijd. Je eigen adres kun je achterhalen door in CMD 'ipconfig' te typen en je routerIP te nemen, werkt deze niet? Neem dan het standaard gateway adres.
Als u er zelf geen opgegeven heeft neemt de provider meestal de laatste 4 letters/cijfers van het serienummer.
Mogelijk staat het op de sticker vermeld op uw modem zelf.
De provider zelf kan u normaal ook helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals firreball schrijft of het kan ook zijn dat je een knopje een 20 tal seconden moet indrukken om zo naar de fabrieksinstellingen terug te gaan. Dat staat meestal wel in de handleiding of op de modem zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het beste eerst je latopt/pc direct via een lan kabel verbinden met je router....dat is een zelfde soort kabel die via je router naar de muur loop alleen hier doe je nm naar je laptop pc toe. Dan moet je je ip krijgen van je modem.......kan je via cmd doen....gwn in de naar start opdrachtpromt zoeken en dan ipconfig of voor wat meer info netstat -r......de ip van je modem copieren en in je browser gooien.....dan komt er een nieuw schermpje....waarin staat wachtwoordt en naa of iets dergelijks...vergis je niet dit is niet het wachtwoord dat je bent vergeten.....dit is een ander wachtwoord....het staat als het goed is op je modem....ik denk iets van als als naam admin en als wachtwoord password, tenminste dat heb ik. Als het luktmoet je ff zoeken naar het gedeelte voor het veranderen van het wachtwoord voor het gwbruiken van je wifi......Nog een keer het wachtwoord voor het verbinden met internet is een ander dan die waarmee je zegmaar inlogt voor deze instellinge.....
Ik hoop dat ik je heb geholpen....als ik iets fout zeg wijs me hier gerust op ;)
Bronnen: