Is 420 watt genoeg voor de msi 560gtx-ti?

Ik heb nu al een tijdje het volgend systeempje:

CPU: I7 920
MOEDERBORD: Asus Rampage 2 gene
RAM: tripple channel, 6gb
VIDEOKAART: Sapphire HD5770 Vapor-X
VOEDING: 420 watt
ETC: 3 fans en een cpu cooler

Nu heb ik tot nu toe altijd genoeg gehad aan 420 watt. Nu wil ik mijn nieuwe MSI 560gtx-ti Twin Froz II OC installeren maar nu weet ik niet of ik nog genoeg heb aan 420 watt?

Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik denk dat het kiele kiele wordt. Je 560 Ti verbruikt 60 Watts meer dan de 5770 (110 vs 170).

Je kan het proberen. Mocht uit niet sterk genoeg zijn, kun je altijd een nieuwe voeding kopen. Je hebt een systeem waar je wel even mee vooruit kan als pure gamePC-basis, dus op een gegeven moment moet je toch aan een nieuwe voeding.

Ik weet alleen niet of ik van een 5770 naar een 560Ti zou overstappen. Persoonlijk zou ik een grotere stap willen maken. Even doorsparen dus voor een zwaardere videokaart + voeding (of nu al dat geld uitgeven als je het al hebt liggen en kan/wil missen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat lijkt jou beter dan? Ik wil sowieso een Nvidia kaart en niet meer betalen dan 300 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
660 Ti heb je vanaf 250 Euro (bijv. MSI N660Ti-2GD5/OCV1 of Gainward GeForce GTX 660 Ti). Als voeding kun je gaan voor een Nexus NX-5000 R3 530W (60 Euro ongeveer) of XFX Pro 550W Core Edition (50 Euro ongeveer). Dit zijn goed geteste voedingen die leveren wat ze zeggen. Kijk niet naar de maximale wattage, maar naar wat er over de 12V-lijnen geleverd kan worden en hoe consistent dat gebeurt, de efficiëntie en de kwaliteit van componenten. Goedkoop is duurkoop bij voedingen. En aangezien je daar wel effe mee wil kunnen doen mag je daar wel iets aan uitgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je advies, ik heb de msi 660gtx ti gekocht!