hoeveel watt kan de FXF PRO850W 80plus bronze aan?

Ik heb gelezen dat dit door het bronze certificaat meer aan kan dan die 850W, maar hoeveel is dit dan precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen, dat verschilt ook per voeding.

Je hebt verschillende certificaten, bronze, silver, gold, platinum en titanium. Dan heb je ook nog de 80 plus zonder toevoeging.

Die voedingen moeten bij een bepaalde belading een bepaalde efficiëntie behalen. Dat betekent dat je voor een 80 plus certificaat 80% of meer moet kunnen omzetten in bruikbare energie voor de onderdelen van de computer. Hoe hoger die efficiëntie is, hoe hoger de voeding.

Ik heb zelf het voorrecht gehad om 15 verschillende voedingen te testen in het testlab van Cooler-Master. De ene voeding (vaak goedkoper) vloog er al uit bij 90% van wat hij aan zou moeten kunnen. De ander kon tot +/- 130% van wat hij eigenlijk zou moeten kunnen.

Tot slot, hij kan wel meer aan kunnen, maar het is het beste om een zwaardere voeding te kopen in plaats van doorgaan boven de capaciteit. Al zul je niet snel boven de 850watt uit komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

80 Plus is een vrijwillig certificerings programma dat iets zegt over het efficiënt omgaan met energie van power suplies. Het is bedoeld om het efficiënt omgaan met energie te promoten. Het certificaat wordt verstrekt bij een rendement van boven de 80% en een arbeidsfactor (cos (phi)) van 0,9 of hoger bij een belasting van 100%.

Het is dus absoluut niet zo dat je deze voedingen hoger mag belasten dan de opgegeven belasting (in dit geval 850 Watt). De zekering zal dan doorbranden.

Hieronder een overzicht van de verschillende certificaten met bijbehorende rendementen.

80 Plus test type 115V internal non-redundant 230V internal redundant
Percentage van de belasting 10%20%50%100% 10%20%50%100%
80 Plus 80% 80% 80%
80 Plus Bronze 82%85%82% 81% 85% 81%
80 Plus Silver 85%88%85% 85% 89% 85%
80 Plus Gold 87%90%87% 88% 92% 88%
80 Plus Platinum 90%92%89% 90% 94% 91%
80 Plus Titanium 90% 94% 96% 91%
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een powerful baasje.
De +3,3 V en de +5 V zijn goed voor elk 25 Ampère, samen 150 Watt
De + 12 V 70 Ampère en dat is 840 Watt
De - 12 V 0,5 A = 6 Watt
De 5 Vsb nog eens 3 A is 15 Watt.
U kan alles vinden over u voeding op een Amerikaanse site (zie link = 10 blz)

Veel succes met uw krachtpatser.