Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt mijn losse WiFi-Adapter gewoon op 1,5 MB/s en komt de WiFi-Adapter in mijn pc niet hoger dan 150 kB/s?

Hallo,

Ik heb een windows 7 x64 computer waar een Wifi-Adapter op zit aangesloten. Als ik hiermee verbinding maak met WiFi, haalt deze een downloadsnelheid van 150 kB/s. Wanneer ik een gekochte, losse, WiFi-Adapter op mijn computer aansluit heeft deze een snelheid van 1,5 MB/s (de snelheid die het hoort te zijn). Is er een mogelijkheid om de WiFi-Adapter in mijn pc op gewone snelheid te laten werken?

Zeer bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
910

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is gewoon een kwestie van de kwaliteit van de antenne en wifi chip die gebruikt wordt. De standaard implementatie in jouw computer is gewoon niet zo best. Ik moet zeggen dat 150 KB/s wel erg traag is. Maar als het signaal er gewoon niet is, dan kan het inderdaad zo traag werken.

Mocht je computer in de buurt van de router staan of slechts één verdieping er boven in een wat ouder huis (nieuwere huizen hebben vaak hele betonlagen tussen de eerste verdieping en de verdiepingen erboven wat wifi-signalen erg geblokkeerd worden en je dus een goede router en goede wifi-uitvoering in je computer moet hebben), dan kan er meer aan de hand zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mogelijk, dat je losse adapter met snellere protocollen kan werken dan je interne adapter. Meestal heeft een losse adapter een langere antenne en betere ondersteuning van protocollen, anders heeft het weinig zin om een extra losse adapter te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding