Mijn mac (G5) start niet meer op... heeft iemand een oplossing?

Sinds vanmorgen start mijn mac niet meer op. Het is een G5 (2006). Als ik hem aanzet laat hij een soort 'in gesprek toon' horen. Vervolgens gaat de ventilator enorm tekeer en gebeurd er vervolgens niets. Ook het beeldscherm laat niets zien. Weet een van jullie hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (2)

Zoek eens op PRAM reset, heeft mij weleens geholpen:

http://www.appletips.nl/ehbo-problemen-met-je-mac-smc-resetten/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Dit heb ik al geprobeerd maar helpt heelaas niets. Hij begint al direct met lawaai maken voordat hij begint met opstarten
Stekker uit het stopcontact, alle stekkers van beeldscherm e.d. controleren. Opnieuw stekker erin en proberen op te starten. En dan zijn er verschillende toetsencombi's die je in gedrukt kan houden terwijl je je mac opstart....Maar helaas weet ik deze ook niet op noemen hier. Hier kan je even op google-en.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook al geprobeerd maar heelaas zonder resultaat :(