Nee, dit is niet mogelijk.
En wel om de volgende redenen, ten eerste is de processor die er inzit specifiek voor dit type moederbord ( of vv ).
De componenten zijn immers op elkaar afgestemd.
Daarnaast zitten dergelijke processors vast gesoldeert aan het bord, dit is microscopisch werk en wordt uitgevoerd door robots, daar dit niet door mensenhanden gedaan kan worden.
Dit is ook één van de redenen dat als de processor defect raakt dat gelijk het hele bord wordt omgewisseld.
Dit is niet alleen met de processor het geval, maar ook met alle overige componenten die op het bord zitten.

Daarnaast ( mocht het hypothetisch mogelijk zijn ) lonen de kosten niet voor een dergelijk transplantatie,
dit is bij de meeste laptops al een kostbare zaak, mijn laptop kan ik nog wel een processor wisselen, doch de kosten wegen niet op tegen de baten.
De meeste (goedkopere ) laptops zijn daarnaast ook nog vaak uitgevoerd met een vaste processor, welke net als bij een smartphone vastgezet/gesoldeert is op het moederbord en derhalve niet verwisseld kan worden.
Bij desktops is dit een heel ander verhaal, maar ook dat heeft zijn beperkingen.
Maar dat heeft meer te maken met de voet en type processor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, alleen in desktops kan je je hardware vervangen. In een laptop een paar onderdelen. In telefoons kan je niet vervangen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Althans niet in de zin van uitbreiden/upgraden.