Als ik een Macbook Pro koop, kan ik er dan gratis Windows 8 opzetten?

Gaat dat?

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe laptop te kopen.
De volgende 3 laptops voldoen aan mijn 'eisen' (CPU: Intel i5 of i7, 256 GB of 512 GB SSD, min. 13 inch, RAM min 6GB, liefst een NVidea videokaart)

http://www.laptopshop.be/vergelijken/206459/224767/267847/

Zoals je kan zien, voldoet de Macbook Pro het best aan wat ik wil.

Maar, moet ik eerlijk toegeven, ik heb een beetje een afgunst tegen het MAC OS besturingssysteem. Daarom mijn vraag dus of windows 8 er gratis bij zit.
Anders gaat mijn voorkeur naar de Sony Vaio (naar de prijs ervan moet je niet kijken, .be is altijd duurder. Ik heb hem al voor 200 euro goedkoper gevonden, waardoor hij onder de Macbook valt).

Toegevoegd na 21 minuten:
Of als iemand een andere pc kent met de specificaties die ik wil is het ook goed.

De laptop zal vooral gebruikt worden voor videobewerking, dus bv. Alienware weet ik niet of dat een goede keuze is aangezien die bedoeld zijn voor gaming

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Windows 8 zit er niet gratis bij, je zal officieel dus nog een volledige retail versie moeten kopen. Je kan deze er wel op installeren via Bootcamp (van Apple zelf).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En via Bootcamp is het dus niet gratis? En Windows 7?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook niet, het zelfde verhaal. Apple gaat natuurlijk geen licentie van zijn concurrent meeverkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook weer waar. Dan maar de Vaio. Alleen jammer dat die maar 13 inch is, groter met een SSD schijf vind ik hem niet. Misschien ken je een andere laptop met de specificaties die ik wil, maar dan 15 inch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al aan BTO gedacht, die kan alles in elkaar zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/320975/asus-zenbook-u500vz-cn046h/specificaties/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die Asus is een mooie en bedankt voor de BTO tip! Ik zal het eens van nabij bestuderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met BTO kan je voor onder de 1800 eu een veel betere GPU krijgen.
Je zal een windows licentie moeten kopen voor 80€. Maar als je toch windows gaat gebruiken, raad ik je aan om gewoon een windows computer te kopen, dat is namelijk een stuk goedkoper en soms zelfs betere performance.
Neem eens een kijkje op www.tweakers.net
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een afgunst mbt OS van apple hebt moet je zeker geen product er van kopen, standaard werkt windows niet op een apple product alleen via emulators of virtuel pc zoals bootcamp, de macbook is niet gemaakt om windows te ondersteunen, het kan wel ik heb zelf ook een apple OS op pc gehad via een gemodde versie maar dit werkt niet goed, koop lekker de Vaio die werkt zoals het hoort