Hoe zorg ik dat ruis door mijn muziek verdwijnt?

Ik hoor een heel zachte ruis door mijn muziek heen. De hardeid van de ruis is afhankelijk van de volumestand. Als ik mijn muziek stopzet is de ruis nog eventjes te horen. Mijn oortjes zijn goed, ik heb ze getest op andere apparaten. Alleen op mijn iPod toch 4g heb ik probelemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het kan aan verschillende factoren liggen, de mediaplayer, of de opnames zelf.
Ik ben zelf bezig met cassettes te digitaliseren en die zitten dus ook vol witte ruis.
Als je het bij alle muziek hebt ligt het aan de mp3 speler, ookal is dat wel gek..
Kijk ook even je equaliser instellingen na enzo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om ruis uit muziek te halen kun je bepaalde software gebruiken, ik doe dit met Magix Audio cleaning lab. Een simpel maar perfect programma met nog verrassend veel opties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik je vraag lees, denk ik gelijk dat het aan je iPod 4G ligt. De ruis wordt veroorzaakt door het deel van de iPod dat de muziek afspeelt (wat de mp3-bestandjes om zet in een analoog signaal dat naar je koptelefoon gaat). Als de muziek is afgelopen, gaat dat deel niet gelijk uit, maar een seconde of wat later. Dat is het moment dat de ruis verdwijnt, omdat er dan geen signaal meer op je koptelefoon staat. Mijn macbook doet dat ook...

Dit is de reden waarom er ook digitale spelers zijn die een veelvoud kosten van jouw iPod, en waarmee je niet eens spelletjes kunt spelen en kunt internet surfen. Ze moeten ergens op bezuinigen om dat allemaal voor een paar honderd euro aan te kunnen bieden in zo'n heel klein doosje.

Mijn squeezebox ruist niet, maar die is zo groot als vier iPods en kostte 275 euro. En dat is nog een heel klein mediaspelertje dat je niet eens rechtstreeks op een koptelefoon kunt aansluiten.