Waarom zit de muis bij de nieuwste laptops meer naar links dan in het midden?

Wie weet voor het toetsenbordgemak, maar meer kon ik ook niet bedenken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Dit heeft te maken met het feit dat als je aan het typen bent je niet met je polsen over het touchpad gaat.

Daarbij zijn er ook laptops die alleen reageren op vingers, daar zitten ze zeer waarschijnlijk wel in het midden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij veel laptops waarbij de touchpad niet in het midden van de laptop zit, zit deze wel in het "midden" van het toetsenbord. Bij het typen gelden de letters F en J als de basispositie van de twee wijsvingers. Om te voorkomen dat je per ongeluk het touchpad aanraakt tijdens het typen, zit het touchpad vaak in het midden van deze twee letters.
bamibal
11 jaar geleden
De positie onder de spatiebalk is natuurlijk erg logisch. Wanneer je woorden aan het typen bent, wil je dat het de spatiebalk zit waar je gewend bent dat deze zit. Op een normaal toetsenbord voor een desktop PC zit deze ook 'meer naar links'.

Aangzien je op dat deel met je handen bezig bent, is het dan raar om dan weer naar rechts te gaan voor het touchpad.

Door het touchpad meer naar links te plaatsen, kan je makkelijker vanaf de toetsen bij het touchpad komen en dan weer terug waarbij je de oriëntatie nogsteeds hebt omdat je hand/vingers maar weinig zijn verplaatst. Je hoeft dan niet de tijd te nemen om even goed te kijken boven welke letters je hand beweegt.

Nu zou je kunnen aandragen dat je met een muis je hand veel meer beweegt, maar de feel van een touchpad en een muis zijn sowieso een niet vergelijkbare ervaring, ook al hebben ze hetzelfde doel.

Kortgezegd zorgt een touchpag onder het letter-veld dat je makkelijker geconcentreerd kan blijven werken doordat je met je handen blindelings alles kan vinden zonder ze te veel te hoeven verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad voor het gemak want je kan met je vingers overal bij zonder moeilijk te doen je pols gaat op je laptop zodat je pols niet deels op de rand ligt