Misschien een hele "blonde' vraag:Kan het zijn dat een modem onder een bepaalde temperatuur niet meer (goed) werkt?

In de afgelopen koude periode viel internet heel vaak uit.
Dit lag niet aan de provider, buren hadden nergens last van.Modem staat in onverwarmde ruimte.Vandaar deze vraag...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Het beste antwoord

Als je de fabrieksspecifacties zou opzoeken dan kom je waarschijnlijk tegen dat het apparaat tot -5 of -10 graden goed werkt. In de praktijk zal dat in ons landje wel meevallen, want het ding warmt zichzelf intern ook nog op.
Ik denk, met deze spaarzame gegevens, dat dit niet de oorzaak is van de problemen. Maar 100% uitsluiten kan ik het niet.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat mag niet uitmaken, sterker nog koeling is juist goed voor electronica. Hebben je buren wel de zelfde provider? Kan oed zijn dat jouw provider problemen had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ze hebben dezelfde provider. Heb die provider uiteraard al vele malen gebeld..het bekende "kastje en de muur"- antwoord..bijna letterlijk... XD
Maar goed, tot nu toe doet-ie het weer..dus wie weet
was het gewoon toeval..(?)
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat is te sterk gezegd. Er is wel degelijk een ondergrens kwa temperatuur. Die kun je opzoeken in de handleiding.
Aan de onderkant zie ik geen probleem, dus te koud zal hij niet kunnen worden, maar als je die op een verwarming zet, dan zal de modem het wel te kwaad kunnen krijgen, maar bij (huiselijke) koude niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de onderkant zie je geen probleem? Hou je dat ding nu ter plekke in je handen of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de onderkant van het temperatuurbereik in huis: -5 of zo.
alleen als er een defect is is het mogelijk bij een slechte soldeerverbinding bijv.
Want door warmte zet metaal uit en door kou krimpt het waardoor het net geen contact kan krijgen .
Zelf ook meegemaakt ,snelheid ging omlaag..