Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net een nieuwe headset gekocht,maar geen enkel programma herkent de microfoon?

Ik heb net een nieuwe headset gekocht (corsair 1300 iets) maar geen enkel programma herkent de microfoon die deraan zit. Hoe los ik dit op?
de headset is verbonden met mijn computer door 2 audio jacks, 1 voor de microfoon en 1 voor het geluid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
912
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
microfoon ingang hoogstwaarschijnlijk kapot, probeer eens op je stereo!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

heb je bluetooth al geprobeerd of staat dat uit?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je microfoon van je headset wordt nooit als nieuwe hardware herkend door het systeem. Wel de microfoonversterker van je geluidskaart.
Als het probleem is dat je niets hoort als je spreekt kun je via de windows geluidsinstellingen je microfoon geluid harder zetten. Let er ook op dat je de microfoonschakelaar op de headset aanzet, anders geeft deze het microfoongeluid niet door naar de pc.

Het microfoonvolume aanpassen:
Als u het volume voor uw microfoon in Windows 7 of Windows Vista wilt aanpassen, voert u deze stappen uit:
1.Klik op Start, typ mmsys.cpl in het vak Zoekopdracht starten en druk vervolgens op ENTER.
2.Klik in het dialoogvenster Geluid op de tab Opnemen.
3.Klik op Microfoon en klik vervolgens op Eigenschappen.
Opmerking: Controleer of "Ingeschakeld" wordt weergegeven onder "Microfoon".
Als Ingeschakeld hier niet wordt weergegeven, klikt u op "Microfoon" en klikt u vervolgens op "Als standaard instellen".
4.Klik in het dialoogvenster Eigenschappen van Microfoon op de tab Aangepast.
5.Schakel het selectievakje Microfoonversterking in of uit.
6.Klik op de tab Niveaus.
7.Stel de schuifregelaar voor het volume in op het gewenste niveau en klik vervolgens op OK.
8.Klik op OK om het dialoogvenster Geluid te sluiten.

De spraakinstelling aanpassen
1.Start de game.
2.Meld u aan bij LIVE (gebruik de Guide).
3.Klik op Personal Settings.
4.Klik op Voice.
5.Controleer of de meter Recording volume level ten minste één staaf registreert wanneer u spreekt.
6.Klik op Done.

De volume-instellingen in Windows aanpassen
1.Dubbelklik op de taakbalk op het volumepictogram.
2.Klik op Mixer.
3.Verplaats de schuifregelaars naar wens omhoog of omlaag.

Opmerking U kunt ook op het luidsprekerpictogram onder elke schuifregelaar klikken om demping in of uit te schakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding