Hoe komt het dat mijn externe harde schijf ineens zo langzaam is?

Ik gebruik een FREECOM HDD schijf en voorheen verliep alles goed.
Als ik nu bestanden van mijn externe harde schijf naar mijn Macbook pro wil kopiëren, dan doet hij daar langer over dan normaal. Mijn externe harde schijf is FAT32 geformatteerd. Ik zou hem graag naar een andere structuur willen formatteren en daarom eerst 250 Gig aan bestanden op mijn Macbook willen zetten. Ik heb via 'schijfhulpprogramma's' de harde schijf laten controleren. Daar kwam het volgende uit (zie afbeelding).

Als ik dat zou willen herstellen, ben ik dan al mijn bestanden kwijt?

Picture for question
11 jaar geleden
in: Hardware
3.3K

Het beste antwoord

Die externe harde schijf is zo traag omdat ie niet de bestanden kan wegschrijven naar de Mac. Fat32 is niet geschikt voor voor formatteren boven de 32 Gb, bovendien kan ie ook geen bestanden van 4 Gb aan.

Je hebt alle bestanden nog op die externe harde schijf. Formatteer je Mac op HFS+ en probeer het dan nog een keer.

Hier staat uitgebreid wat je moet doen:

http://www.onemorething.nl/community/topic/probleem-externe-harde-schijf-opgelost
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Delano123
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat ik hem kan formatteren naar HFS+. Het probleem is alleen dat er veel belangrijke bestanden op mijn externe harde schijf staan. Hier zou ik dus een back-up van moeten maken. Het is echter alleen zo dat hij voor een mapje met bijvoorbeeld 7 gig al 12 uur erover doet om deze op mijn mac te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer het toch maar met HFS+, dan gaat het sneller!