Met welke processor kan je de processor van de eMac late 2004 usb 2.0 vervangen??

Welke past erop?
Ik weet dat de processor is vastgesoldeerd, maar ik kan hem wel vervangen. Ik wil alleen weten wat voor intel processor past erop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

In theorie kun je een "SP 1.8 GHz PowerPC 970FX (G5)" processor vervangen, maar dat zal wel een IBM POWER4 dienen te zijn. Dus geen elke intel processor zal er op passen.

Er pas dus alleen andere Power4 processoren er op. En zover mijn kennis gaat dient het een Single Processor (SP) te zijn. En dan blijft er alleen 970MP en 970GX als snellere processoren over.
De MP versie is een met twee kernen. En de GX versie een gecancelled versie van de FX lijn.

Apple is na de G5 lijn overgegaan op intel processoren.

Het vervangen van de processor is in theorie mogelijk, maar in de praktijk zal het maar enkele in de wereld het lukken, want Apple vond het destijds te duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er past GEEN intel processor op. Het is namelijk een G4 Mac, dus een compleet ander systeem. Daarnaast is het bijna de snelste G4 dus een andere G4 erop solderen is ook onzinnig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat G5 ipv G4 bedoelt wordt.