Wat kan ik doen als mijn PC geen HD ondersteund?

Ik wil graag video's en films online in HD kwaliteit bekijken,
mar blijkbaar dat is niet mogelijk met mijn computer
wat kan ik hier voor doen?

IMedia S1710
Windows Vista-Home Basic
Intel(R)Celeron(R)CPU E1500@2.20GHz
3,00GB RAM
NVIDIA GeForce 7050/NVIDIA nForce 620i

11 jaar geleden
in: Hardware
koraal19
11 jaar geleden
@samsung93 Er staat geen geel uitroepteken .
koraal19
11 jaar geleden
@samsung93
De resolutie staat op 1280x768
vernieuwingsfrequentie 60 Hz maar is dit niet zo dat ik moet een HD video kaart hebben?
koraal19
11 jaar geleden
is videokaart een software of hardware?
koraal19
11 jaar geleden
@samsung93
Dus dat moet worden door een expert op gezet?
koraal19
11 jaar geleden
@samsung93
Bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een HD-monitor heeft niks maar dan ook niks met het afspelen van HD-content te maken. Het heeft ook niet altijd met een videokaart te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft er wel een beetje mee te maken: je kunt op een geschikte computer full HD content afspelen op een VGA monitor, maar dan zie je weinig meer van de full-HD kwaliteit. Voor de argeloze kijker komt dat erop neer dat je 'geen full HD kunt afspelen'

Het beste antwoord

Video wordt normaliter door de CPU afgehandeld niet door de videokaart(hoe onhandig dat ook klinkt). Pas sindskort wordt als het ingesteld wordt en de GPU het ondersteunt bij de juiste codecs hardware acceleratie(GPU-decoding) gebruikt.

Een krachtigere CPU installeren zal dus altijd effect hebben, een betere GPU alleen als hardware acceleratie ingeschakeld (kan) wordt(en).

Als je even de juiste instellingen in VLC mediaplayer of MPC-HC veranderd kan het zijn dat je HD-video nu wel vloeind afspeelt.

Maar waar helemaal nog niet naar gekeken is. Heb je wel de juiste speler en of codecs geinstalleerd. Je zegt dat je PC geen HD afspeelt. Waarom denk je dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koraal19
11 jaar geleden
Kort geleden probeerde ik een draadloos (Q-waves quicklink HD PC to TV usb adaptor) te instaleren om mijn flatscreen tv met pc te verbinden en toon kreeg ik de melding dat je pc ondersteund geen HD!!!daarom denk ik dat .
maar verder heb ik zelf weinig verstand van,alleen zie ik heel vaak dat nieuwe pc's en laptops een graphic HD videokaart hebben zoals die van intel HD Graphic 4000 ,
daarom dacht ik dat het zou daar aan lichen!?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een vreemd iets om te zeggen voor een apparaat. Zo makkelijk is het helemaal niet te zeggen. Heb je wel de juiste driver gedownload en geinstalleerd? Staat er ergens op de verpakking een minimum eis qua specificaties van je pc?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.q-waves.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de specificaties van de PC in de vraag lijken wel voldoende voor HD. Het lijkt er eerder op dat het Q-waves ding jou PC niet goed genoeg vindt... - Speel eens iets in HD van youtube af?
- Download eens iets in full HD (er is hier en daar wel rechtenvrije content te vinden) en speel dat af.
- Controleer of je recente drivers hebt (met name voor de graphics card)
- Gebruik een goede afspeler.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gratis speler met HD-codecs ingebouwd: http://www.videolan.org/vlc/
Gratis legale HD-film http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/ Als het hapert zal ik even opzoeken hoe je VLC zo instelt dat hij je GPU ook gaat gebruiken.
koraal19
11 jaar geleden
Bedankt voor nuttige informatie