Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er met mijn cd-rom driver?

Hallo,


Het volgende probleem dient zich voor:


Het spel De Sims 3, wilde ik installeren, maar de driver ziet wel dat er iets in zit, maar leest niet wat. Cd stop ik d'r in. Zoekt... Stil. Zoekt.... Stil. Dat 4x ofzo. Daarom wilde ik een andere installeren.

Rollercoaster Tycoon 3 probeerde ik daarna en dat werkte prima. Ook de bijbehorende uitbreidingspakketen lukte.

Dan is er iets mis met De Sims 3? Nee dat is niet zo, op een andere computer/laptop werkt deze wel gewoon. Het was dat dat niet mijn eigen was, anders speelde ik deze daarop wel.

Hoe kan het dan dat De Sims 3 het niet doet, en Rollercoaster Tycoon wel? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
432

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer je drivers te herinstalleren:
1.Login als Administrator
2.Ga naar configuratiescherm
3.Ga naar Hardware
4.Open apparaat beheer
5.Zoek je cd-rom driver en dubbelklik erop
6.druk herinstalleer of op bijwerken(het liefst bijwerken)
7.herstart computer

Dat de ander wel werkt komt omdat deze in een andere indeling kan zijn opgeslagen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk eens of je een losse dvd/cd lezer/schrijver kan lenen van iemand en kijk of het dan wel werkt

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je de DVD-Rom bedoelt (Sims 3 = 5 Gb); hoogstwaarschijnlijk is deze gaar en wel de laser. Het "leest" nog wel dat er data opstaat, maar de werkelijke data kan het niet meer ontcijferen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding