als ik mijn pc opstart krijg ik alleen een zwart scherm? mijn pc start maar boot niet.

ik heb een nieuwe video kaart gekocht als ik die er in doe dan werkt mijn pc niet meer. als ik mijn pc opstart krijg ik alleen een zwart scherm. mijn scherm gaat dan ook niet van standby af. als ik mijn oude video kaart er weer in doe en mijn nieuwe video kaart dan gaan mijn scherm van standby af en het enige dat hij weergeeft is: _
ik heb all bios reset gedaan. cmos batterij er uit gehaald en er weer ingedaan, kabel vervangen. van PCI slot verwisseld,

mijn system;
moederboord : MSI p67-65
nieuwe video kaart :asus matrix HD 7970
oude videokaart :sapphire toxic 6870
processor :intel i7 2600
geluidskaart :creative Fatal1ty Professional
SSD :90 GB
HDD :500GB
cooling :H100 corsair

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als het goed is dan zal een computer altijd bij het niet herkennen van de kaart of het niet voorhanden hebben van de benodigde drivers altijd teruggrijpen naar bepaalde basis drivers.
U zal altijd beeld moeten hebben, zonder beeld zou u immers ook niet u bios in kunnen zien.

Mijn vermoeden is dan ook dat deze kaart simpelweg defect is.
Ik zou deze terugbrengen en omruilen.
Bij herhaling, dan is de kaart stomweg niet compatible met uw systeem en dan zou ik voor een andere type kaart gaan.

Eerst omruilen voor een zelfde exemplaar, opgelost?
Klaar.
Geen verbetering?
Omruilen voor een ander merk/type kaart, opgelost?
Klaar.
Geen verbetering, hard gillen en verder gaan met de oude kaart of specs of systeemkast meenemen en weer terug naar de winkel en schuif het probleem op hun af.